یک دانشجو

دست نوشته ها و روز نوشته ها

یک دانشجو

دست نوشته ها و روز نوشته ها

اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین

امروز سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۰۷ ب.ظ می باشد

علی اصغر سلطانپور

دانش آموخته و فارغ التحصیل مدیریت

یک دانشجو

نون والقلم و ما یسطرون
نون سوگند به قلم و آنچه می نویسند
هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی
این از بخشش پروردگار من است
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان است

علوم انسانی

يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۷ ق.ظ

این نوشته هیچ ربطی به شایعاتی که در مورد علوم انسانی می شنویم ندارد و صرفا دلنوشته ای است

از طرف من که علوم انسانی خوانده ام.

ای علوم انسانی

امید است که تو بیکس و تنها نمانی

ای شاه علم ها

بسی زیاد شد بر تو ظلم ها

تو خیلی غریبی

تو خیلی تنهایی

تو خیلی بی حبیبی

یا حبیبی

سالهاست

نام تو بر بچه ها نا آشناست

دیگر هیچ بچه ای بر خواندن تو میلی ندارد

اگر دارد هم عشق خیلی ندارد

بس که تو غریبی

بس که تو بی حبیبی

یا حبیبی

ای فلسفه

ای جامعه شناسی

ای روان شناسی

ای جغرافیا

ای ادبیات

ای الهیات

ای اقتصاد

ای حسابداری

ای مدیریت

خدا نماید بر شما رحمت

ای شاه علم ها

از تو تدبیر آید

بر تو تزویر نشاید

غم و غصه هایت

غم و غصه هایم 

تنهایم

تنهایم

بی تو غریبم

بی تو بی حبیبم

تسلیت لطفا برایم

به قلبم تسکین سرایم

بس که تو غریبی

دانم که بی حبیبی

یا حبیبی

با وجود اینکه از تو مدیران شایسته برآید

بر منصب مدیریت از رشته دیگر نشستن نشاید

بماند این باید و نباید

وقتی که گفتن ارزشی ندارد نگفتن بباید

دلم چقدر بی تابی می کند

وقتی که تو را نظاره در سرنوشت بی صوابی می کند

آه و به توان سه، هزاران آه(آه و هزاران آه)

که تو شدی بسیار تباه(که تو شدی تباه)

از من آرامش مخواه

بی تو ندارم رفاه

تو چقدر غریبی

از بس که بی حبیبی

یا حبیبی

امید که نشی تو جیبی

آخه خیلی نجیبی

آخه خیلی غریبی

آخه خیلی بی حبیبی 

یا حبیبی

ای علوم را پادشاه

چگونه نکنم در مظلومیتت آه

چون تویی که می شوی روان پرستاری

چون تویی که راهکار می دهی در هنگام روان بیماری

چون تویی تئوری پرداز هنگام گرفتاری

وز تو خوشی آید وز دوری تو خواری

وقتی کسی در یاد گرفتن مشکل پیدا می کند

علوم انسانی قطعا آنکس را راهنمایی کند

منطق ریاضی مدیون توست

بخشندگی در خون توست

پزشکی که اینقدر خودخواهی می کند

تئوریهایش بدون تو تباهی می کند

ای شاه

ای راه

نشاید بر تو غصه و آه

بباید شود بر تو نو نگاه

ای که غریبی

ای که بی حبیبی

یا حبیبی 

فیزیک که اینقدر باغروره

بیشتر در خدمت اهل زوره

بمب اتم سازد

 بر سر مظلوم بیندازد

و آن وقت علوم انسانی بیاید

برای برچیدن بمب اتم مبحث نماید

دیدی که تو شریفی

در این میدان بی حریفی

تو مهربونی

تو همه ابعاد رو می دونی

تو سروری

تو راهبری

تو شاهی

بباید شود بر تو نو نگاهی

باید شود بر تو بهترین دیدگاهی

بهترین جایگاهی

تو ماهی

تو پادشاهی

با این همه تو غریبی

تو بی حبیبی

یا حبیبی

21 آذر ماه 1394 آذربایجان ساعت 12:30 شب

کاربر گرامی اگر تمام یا قسمتی از این مطلب را مغایر با قانون می دانید لطفا از طریق تماس با ما به مدیریت گزارش نمایید

نظرات  (۱۵)

 مظلووووووم علوم انساااااانی و بروبچ علوم انسانی:(
علی اصغر:
واقعا مظلوم هستند
(ناراحت)
خیلی دلم میخوادبرم انسانی ولی خب حیف
علی اصغر:
علوم انسانی رشته ی جالبیه اما متاسفانه هر کی می خونه
در مورد کار به مشکل بس اساسی می افته
۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۱ ایمان سلمانی
واقعا حرف دل مارو زدی منم دانش آموز سوم علوم انسانی ام با معدل 19/69 و با علاقه وارد انسانی شدم اصلن هم از اول قبول نداشتم که علوم انسانی....
خدا رو شکر به لطف خدا سال دوم رو هم با معدل 19/69 تموم کردم لانم که خدمت شمام
زنده باد علوم انسانی
ت علوم انسانی درست نشه هیچ جامعه ای درست نمیشه حالا هی به ریاضی و تجربی اهمیت بدین بعد بگین چرا وضع جامعه خرابه چون در واقع این علوم انسانیه که جامعه رو اداره می کنه چه سیاست چه اقتصاد چه نظام جتماعی چه فرهنگ چه........علوم انسانی باید درست شه 
علی اصغر:
بله ایمان حرف شما درسته
تا زمانی که علوم انسانی درست نشه و فرهنگ درست نشه با هیچ تکنولوژی نمی توان جامعه را اصلاح کرد
حتی بعضی تکنولوژی ها بدون فرهنگ خاص خودشون ویرانگر هم هستند تا زمانی که آقایی که رئیس یک
موسسه مالی می شود از لحاظ انسانی تربیت درستی نیابد اختلاس همچنان باقیست و اینها همگی درست
نخواهند شد مگر با کمک علوم انسانی که فعلا از جایگاه خودش کاملا پرت شده و دیگران جایگاه آن را گرفته اند
افسوس و صد افسوس
عالیییییییییییییییییییی
علی اصغر:
متشکرم
خیییییییییلی دلم میخواست برم علوم انسانی و روانشناسی بخونم اما از بس از همینا گفتن بهم نظرم عوض کردم البته به زور و میخوام کامپیوتر بخونم
:(((((((((((
علی اصغر:
خوب شما می توانین در کنار علوم کامپیوتر، روان شناسی هم بخونین
من خودم به روان شناسی علاقه دارم و همچنان مطالعات روان شناسی
در سبد مطالعاتیم بسیار است.
چه شعر جالبی
خودت گفتی؟؟؟😊😁
علی اصغر:
از لطفتون متشکرم
بله محدثه بانو اینجا همه شعرها و نوشته ها رو خودم می نویسم

علوم انسانی انقدرم مظلوم نیست که دیگه الآن نسبت به قبل بیشتر میرن که بخوننش 
مدرسه مخصوص داره و جدا از بقیه رشته ها مدرسه های تخصصی برا علوم انسانی 
در حالی که تجربی و ریاضی بیچاره اینجوری نیستن 
علی اصغر:
بالاخره مظلوم است کم می خونند و کم جذب می شوند
دانشگاه رو هم در نظر بگیرید و جذب شدنش به سازمان ها رو.
۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۹ پرواز سپید
خب خصوصی تذکر دادم که ابروتون نریزه دیگه!
حواسم هست که این چیزا رو خصوصی بگم. یعنی حتیاگه تیک خصوصی رو هم نزنم ولی قصد ندارم اون نظرم منتشر بشه.
علی اصغر:
ممنونم خاله
ولی یه لحظه موندم امثال و امسال یعنی چه؟
چون می دونستم تو متن نه امثال دارم و نه امسال
 گفتم هر چی باشد تو پاسخهامه رفتم دیدم آره
امثــــــال به جـــای امســــــال خــــــــوش نشسته
انگــــــار حــــــال خوب دارد و ســــرخوش نشسته
هـــــای و هـــــــویی کــــردم و دادی زدم ســــر او
گفتم نمی بینی شایسته در خانه ناخوش نشسته

گفتم پاشو بینم، خاله آبرومو برد
(لبخند)
شوخی میکنم من اول ریاضی بعد تجربی و بعد انسانی رو رسوندم
علی اصغر:
آفرین بچه زرنگی تو ، من می دونستم

آرزو ‌میکنیم با غروب ماه صفر تمام غصه هایتان غروب کند و شادی ربیع بر قلبتان طلوع کند٬
پس بشارت باد بر شما پایان صفر و مبارک باد حلول ماه ربیع الاول٬

اللهم صل علی محمدوآل محمد و عجل فرجهم...
علی اصغر:
متشکرم
عالی
علی اصغر:
متشکرم
خخخخ نمره من اصلا نمره نیاوردم چه برسه به کمش....خخخخ
علی اصغر:
چرا؟
(خنده)
باور نمی کنم زهرا هنرمنده و هنرش بیست هست
و قطعا بقیه درس هایش هم بیست بود
نمره ی درسای دیگ رو نمیرسونن ...معدلشون کم میشه نمرهاشون بد میشه
علی اصغر:
آهان
تو که کم نیاوردی دیگر کم آوردن
من اولش علوم تجربی می خوندم بعدا تغییر دادم به انسانی و الان هم پشیمانم
ولی بعضی دوستام می گن فرقی نمی کنه هر رشته ای می خوندی الان باید
شعر می گفتی جز شعر گفتن ،شرایط کار دیگری ایجاب نمی کند
فوق العاده بود... 
زبان طنز  گرچه باطن جان سوزی داره 
ولی از بازی کلمات هم میشه لذت برد...
فیزیک که اینقدر با غروره 
بیشتر در خدمت اهل زوره...
خیلی جالب بود...
علی اصغر:
متشکرم
بله یه جورایی خوب از آب در اومد
دلیلشم این هست که از ته دل می نوشتم
خخخخ اتفاقا تو شهر ما همه میرن رشته علوم انسانی میدونید چرا ...چون رشته های دیگر رو نمیرسونن میفرستنشون انسانی....عجبا!!!!
علی اصغر:
(خنده)
زهرا منظورتون از نمی رسونن چییه؟
سازمان نمی رسونه یا خانواده ها؟
واضح تر لطفا
تو فامیل ما الان فقط یک نفر علوم انسانی می خونه فکر کنم امسال سال سوم یا پیش دانشگاهی
هستش و فعلا دیگری نیست
و من هم که از اون دانشمندای انسانیم (خنده)

ارسال نظر

مطالب دارای حق تاليف و کپی برداری ممنوع است

دوست گرامی هر چه دل تنگت می خواهد بگو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

تمامي حقوق وب برای يک دانشجو محفوظ است

هرگونه کپی برداری از مطالب ممنوع است