یک دانشجو

دست نوشته ها و روز نوشته ها

یک دانشجو

دست نوشته ها و روز نوشته ها

اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین

امروز سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۳۰ ب.ظ می باشد

علی اصغر سلطانپور

دانش آموخته و فارغ التحصیل مدیریت

یک دانشجو

نون والقلم و ما یسطرون
نون سوگند به قلم و آنچه می نویسند
هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی
این از بخشش پروردگار من است
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان است

شکلات تلخ مجازی

جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳ ب.ظ

کار ما به جاهایی رسیده

که شاهان دوران آن را ندیده

طعم تلخ زندگی را چشیده

جز مجازی دنیایی ندیده

هر کسی تبلت و گوشی به دست

کنج خانه سرد و خاموش نشست

مادر از دیدن فرزند شد که محروم

فرزند دنبال معشوقه در چین و روم

عصر ما عصر لایک و انتشار

بی خیال ازدواج و اقتصاد و اشتغال

وعده های غذا در پشت میز کامی

لذیذ است و می دهد شادکامی

شد عجب دور و عجب زمانی

ز خود بیگانه و دنبال این و آنی

در شبکه های اجتماعی

هی تولید شود بیمار روانی

مطلب مسموم را گر بخوانی

نه جسمی بماند و نه جانی

سال هاست این اتفاق افتاده است

خیلیا بر مجازی قربانی داده است

گرفته از طلاق و نزاع و خودکشی

تا غم و غصه و بی حالی و ناخوشی

اعتیاد نتی هست قاتل زندگی

اولش خوشی و آخرش شرمندگی

نه شکوفایی ماند و نه بالندگی

وقتی که مجازی شد زندگی

دار و ندارمان هزاران دوست خیالی

زندگی رفت و درس رفت و جیب خالی

بچه ای که همیشه می گرفت بیست

حالا به خاطر نمره دو، خیلی گریست

علتش قطعا وهم و خیال پردازیست

حقیقی رها کرد و مجازی بزیست

*******************

*******************

غریبه شد با خواهر و برادر و مامان و بابا

دایی و خاله و عمه و همسایه و جدّ و آبا

درد و دل را باید بر خانواده بگفت

حرف دل را باید ز خانواده شنفت

باید روز زندگی کرد و شب بخفت

تا پیش نیاد در درس و زندگی اُفت

بازی و نت هم  با برنامه باید

بی برنامگی اُفت در زندگی زاید

باید ساعتی معین در مجازی بود

بعد رها کرده زندگی را طی نمود


24 دی ماه 1394

 نویسنده: علی اصغر.س

کاربر گرامی اگر تمام یا قسمتی از این مطلب را مغایر با قانون می دانید لطفا از طریق تماس با ما به مدیریت گزارش نمایید

نظرات  (۱۳)

سلام بر شما شاعر جوان...
احسنت عالی بود...
حرفتون حقه...
منم از دنیای مجازی ( از نوع معتادش خخخخ) به عنوان تبر بر ریشه خانواده تعبیر میکنم...
البته این کار غربی هاست که اینترنت رو به طور رایگان در خدمت ایرات قرار میدن٬ عاشق چشم و ابروی ما نیستن٬ یا غمخوار ما نیستن٬ نه عاشق از هم پاشیدن خانواده ها و فرهنگ ما هستن...
خدا بخیر کنه...
علی اصغر:
سلام مرجان خانم
مرسی
متشکرم
بله موافقم
۲۵ دی ۹۴ ، ۱۵:۴۶ 💔💔هانی 💔💔
عالیییی
علی اصغر:
از لطف و نظرتون متشکرم
۲۵ دی ۹۴ ، ۱۵:۳۳ زهرا قربانی
بسیار زیبا بود
علی اصغر:
متشکرم
شما لطف دارید
۲۵ دی ۹۴ ، ۱۴:۴۷ محمد فائزی فرد
شخصا اعتقاد دارم اینترنت هم بخشی از دنیای حقیقیه.
بیشتر بستگی به نوع نگرشمون داره.
مثلا شخصا از چهار دوستی که جونم براشون میره، دوتاشون همین بچه های اینترنتی ان.(خیلی سر انگشتی گفتم شاید تعداد رفقام بیشتر باشه)
علی اصغر:
تا حدی بله
ولی از حدش گذشت نه
باید برسی بشه
مزایاش گفته بشه
و معایبش هم گفته بشه و مقایسه کرد دید کدام یک بیشتره
بعد قضاوت نمود که گفته من حقیقت داره یا نه
براساس واقعیت
خیلی هم عالی......
علی اصغر:
بله واقعیتی تلخ در لباس شیرین
متشکرم
اخی مامان بابای من میشینن تو حال تنهایی منم که درس میخونم تو یه اتاق بقیه هم درس میخونن سکوت خفقان آوری سایه میندازه
علی اصغر:
هی
دلم برای مامان و بابا ها می سوزد
بدبختا چقدر سختی می کشند بچه بزرگ می کنند و آخرش هم
در حسرت دیدن بچه هاشون می مانند
؟؟ چیکار میکنم؟
علی اصغر:
لبریز بارانم امروز
من وقتی در نوشته هایم می نویسم
هوای من بارانی است در واقع گریه می کنم
گفتم شما هم منظورتون گریه بود؟
خیلی هم جالب :)
علی اصغر:
خیلی متشکرم
(لبخند)
واقــــــــعا ینی...الان بابام داره تلویزیون می بینه...مامانم سرش تو گوشیشه...منم که اینجام...
اما اجتناب ناپذیرم هس.....

علی اصغر:
بله دیگه کلا انسان های این عصر با وسایل ها ارتباط عمیقی دارند
تا انسان ها
اجتناب ناپذیریش هم به خاطر عادتمونه
۲۴ دی ۹۴ ، ۲۳:۵۰ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
شما حرف زدن عادیتون هم قافیه داره ؟!
سوال شد واسم -_-
چه شعر قشنگی بود :)
علی اصغر:
نه بابا
(خنده)
بعضی دوستان دیگر هم پرسیدند
متشکر
(لبخند)
۲۴ دی ۹۴ ، ۲۲:۱۹ ...ما شیعه ها ...
متاسفانه..... 
عجب زندگی های سرد و خالی از محبتی پیش و رو داریم.... 
علی اصغر:
بلی متاسفانه
از بس که زندگی حقیقی ندیدیم
به مجازی چسبیدیم
۲۴ دی ۹۴ ، ۲۲:۰۴ شقایق رمضان پور
ممنون،من که متنبه شدم:))
علی اصغر:
(خنده)
ما متنبه بشو نیستیم
ای شقایق بانو (لبخند)

۲۴ دی ۹۴ ، ۲۱:۵۹ امیر خسروی
سلام خوبی ببین وقتتو تو بیان هدر نکن من که اینجا نصف عمرم رفت رفتم
تو گوگل دنبال یه وبلاگدهی خوب گشتم که بین بلاگو پیدا کردم از همهشون بهتره
اگه خاستی بیا اینجا منم بهت کمک میکنم. موفق باشی
http://amirgraph.binblog.ir/
علی اصغر:
سلام
متشکرم
شعر بعدی ما خدمت به بلاگ و بین بلاگ

ارسال نظر

مطالب دارای حق تاليف و کپی برداری ممنوع است

دوست گرامی هر چه دل تنگت می خواهد بگو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

تمامي حقوق وب برای يک دانشجو محفوظ است

هرگونه کپی برداری از مطالب ممنوع است