یک دانشجو

دست نوشته ها و روز نوشته ها

یک دانشجو

دست نوشته ها و روز نوشته ها

اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین

امروز دوشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۲۵ ق.ظ می باشد

علی اصغر سلطانپور

دانش آموخته و فارغ التحصیل مدیریت

یک دانشجو

نون والقلم و ما یسطرون
نون سوگند به قلم و آنچه می نویسند
هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی
این از بخشش پروردگار من است
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان است

رود زمستان و بهاران آید

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹ ب.ظ

حال و هوای زمستان

ساز و نوای نیستان

ماه های دی و بهمن

سرمای کوی و برزن

لحظه لحظه یاد خدا

روبرو بهاران پیش ما

لاله و نرگس و یاسمن

بلبل و دشت و دمن

رود این همه غصه و غم

باز سبز شود کوه و چمن

سردی دی روزی رود

به جایش بهاران شود

خوانند بلبلان آواز را

آزاد بینی عقاب و باز را

یاد بنفشه و یاد شکوفه

چقدر زیبا و پر شکوهه

این همه زمستان آمد و رفت

کمی راحت و کمی سخت

احتمالا دیر و زود شود

اما سردی هم نابود شود

محبت شود جای نامهربانی

هر چه توانی کن مهربانی

خوشا به آن اردیبهشت

همگان را در خود بِهِشترها کرد

3 بهمن 1394

تفکرنوشت:

 اگر فکرها را درست بسازیم قطعا زندگی را فکرها خواهند ساخت.

دلنوشت:

وقتی امروز صبح می خواستم برم کتابخانه دیدم هوا بدجوری برف می بارد

ولی رفتم که تو راه این شعر شروع شد و پی گرفتم شد این که مطالعه فرمودید.

سبز و شاد مانید

نویسنده: ع.ا.س

کاربر گرامی اگر تمام یا قسمتی از این مطلب را مغایر با قانون می دانید لطفا از طریق تماس با ما به مدیریت گزارش نمایید

نظرات  (۲۸)

۱۵ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۰۰ حســـــــــــــــــ0077ـــــــــــام محبی
سلام وب عالی دارید اگه بالینک و دنبال موافقید خبرم کنید
علی اصغر:
سلام حسام جان
چرا موافق نیستم
مگر می شود وب
شما رو دنبال نکرد
متشکرم
(لبخند)
موفق باشین دوست عزیز وبلاگ خووووووبی دارین
علی اصغر:
متشکرم دوست گرامی
همچنین شما هم موفق باشید
شما لطف دارید
(لبخند)
موفق باشی الهی...

ادامه تفکر نوشت :و قلبی عاقل
علی اصغر:
از دعاتون متشکرم
ان شاء الله شما هم موفق باشید
الهی آمین یا رب العالمین
بله درسته قبول می کنم
زیبا نوشتید:))

وااااای خوش به حالتون شهرتون عروس شده...ماکه امسال فقط سرماشو خوردیم ...دلم بدجوری برف بازی میخواد
یه آدم برفی خوشگل بسازم  مثل سالهای قبل
...
جای ما از برف لذت ببرین
علی اصغر:
متشکرم (لبخند)
همین الان که از پنجره بیرون رو نگاه می کنم
باز باریدن برف را می بینم
لذت برف به نیت خواهرم حتما
پاشین بیایین شهر ما ، مطمئن باشین مهمون نوازیم
اگر بیایین با خواهرانم می روین به گردش زیر برف
من که از گشتن زیر برف و بارون لذت می برم
خیلی چیزها رو تجربه می کنم
بی خانمان ها رو
در سرما مانده ها رو
(گل)

۰۶ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۱۵ مهدی ابوفاطمه
لایک قشنگ و با معنا بود
استفاده کردم
مدتی بود به شما سر نزده بودم عذرخواهم و شرمنده
جبــــــــــــــــران می کنم ان شالله
موفق و سربلند باشید
علی اصغر:
متشکرم
خواهش می کنم
در عوض من مطلبی از شما رو نخونده نگذاشتم
درسته که بیشتر نظر نگذاشتم اما خوندم
شما هم موفق و پیروز و سربلند باشید
آفرین برتو که برای اونچه به ذهنت سر میزنه ارزش قائلی و بهش اهمییت میدی و مینویسیشون ....مطمئن باش اگر پیگیری کنی هر روز بهتر از روز قبل مینویسی
علی اصغر:
ازتون بسیار متشکرم
از این همه لطف و تشویق ممنونم
شاد مانید
۰۴ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۲۹ بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
عالی:)
علی اصغر:
متشکرم
لطف دارید
(لبخند)
۰۴ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۴۷ دانشنامه دفاعی
ببخشید که وارد گفتگو می‌شوم اما چون هر دو طرف را می‌شناسم به خودم اجازه می‌دهم که در این مورد بی طرفانه ورود کنم.
در مورد اینکه شعر چیست و شاعر کیست.
شعر؛ چنانکه استاد بزرگ سخن (در زمانه ما) می‌فرماید: محصول بی‌تابی انسان است در هنگامی در پرتو شعور نبوت قرار می‌گیرد. (اگر بخواهم اینجا یک پرانتز باز کنم باید یک کتاب برایش بنویسم. پس اگر کسی متوجه شد خوشا به سعادتش)
اما شاعر کیست: شاعر کسی است که تراوشات ذهنی خود را تصویرگرانه و موزون به نظم در می‌آورد.
به این شعر نیما دقت کنید:

می‌تراود مهتاب

می‌درخشد شبتاب

نیست یک دم شکند خواب به چشم کس و لیک

غم این خفته‌ی چند

خواب در چشم ترم می‌شکند.

 

نگران با من استاده سحر

صبح می‌خواهد از من

کز مبارک دم او آورم این قوم به جان باخته را بلکه خبر

در جگر خاری لیکن

از ره این سفرم می‌شکند.

 

نازک‌آرای تن ساق گلی

که به جانش کشتم

و به جان دادمش آب

ای دریغا به برم می‌شکند.

 

دست‌ها می‌سایم

تا دری بگشایم

به عبث می‌پایم

که به در کس آید

در و دیوار به هم ریخته‌شان

بر سرم می‌شکند.

 

می‌تراود مهتاب

می‌درخشد شبتاب

مانده پای‌آبله از راه دراز

بر دم دهکده مردی تنها

کوله‌بارش بر دوش

دست او بر در، می‌گوید با خود

غم این خفته‌ی چند

خواب در چشم ترم می‌شکند.

از روز سرودن این شعر سالها می‌گذرد اما انسانی که امروز آنرا می‌خواند با تصویر گری و احساسات پاک نیمای مردستان آشنا می‌شود. سزد اگر بگویید چه بسا صد سال بگذرد، انسان آینده نیز همین احساس را از شعر پاک نیما دریافت خواهد کرد.
شعر، اوج قله هنر است. شما می‌توانید یک تندیسگر باشید و هنرمند؛ می‌توانید نگارگر باشید و هنرمند؛ می‌توانید درام نویس باشید و هنرمند؛ می‌توانید آهنگساز باشید و هنرمند.. می‌توانید تمام اینها باشید و بشوید شاعر.
شاعر کسی‌ست که خداوند موهبتی بزرگ را به او ارزانی داشته است. هنر؛ گوهری بس گران که سنگ هر صراف و زرگر را توانای جستن محک آن نیست. محک شعر را شاعر و آنکه موهبت درک شعر را دارد می‌تواند بزند.
شعر امروز که به اشتباه آن را شعر نو و شعر سپید می‌نامند فقط موضوع کوتاه بلند کردن مصرع‌ها و بحر‌های عروضی نیست. شعر امروز محصول بیتابی رسولان سخن امروز است. جهان بینی امروز است. شاعر شعر امروز کسی نیست که فقط در امروز زیسته باشد. بر فرض حافظ و نیما و اخوان را شاعر شعر امروز می‌دانم اما صائب و فرخی و عشقی و سهیلی؛ شاعران گذشته‌اند. مهم نیست ده سال از تاریخ سرودن شعرشان گذشته باشد یا پنج قرن؛ چه بسا امروز با خواندن شعر حافظ بیشتر احساس قرابت می‌کنیم تا شعر عشقی.. (اگر بخواهم به جستار بنشینم باز بایست یک کتاب دیگر بنویسم. پس خوشا به حال آن کس که درک کرد)
عزیزان من؛ شاعر هنرش در سرودن نیست؛ هنرش در توانایی بازگو کردن آنچه در ذهنش است و آنچه می‌بیند و لمس می‌کند و می‌شنود و می‌بوید است. شاعر امروز تمام اینها را در شعر خود می‌گنجاند. نه برای امروز بلکه برای همیشه. پس شاعر اگر به خود حق بدهد واژگانشان را در دایره‌ی استعارات و واژگان سخیف روزگار خود مانند (اسگول و ...) جای بدهد فقط در آن روز می‌ماند. چه بسا صائب بزرگترین چامه سرای روزگار خود بود. اما در روزگار خود ماند.
حق نشر متعلق به مالک این وبلاگ (علی اصغر) می‌باشد.
علی اصغر:
درود و سلام خدا بر شما باد
بسیار متشکرم بابت توضیح زیبا و علمیتون
حرفای شما رو قبول دارم
شعر به وزن و عروض نیست شعر به معنایش هست
به احساسی که در آن نهفته و بازگو کردن مسائل
مختلف اجتماعی و ...
شاد و سلامت مانید
من از بهمن اصلا خوشم نمیاد....
ولـــــی برف چـرا ..که اونم نیس :(
علی اصغر:
من از همه فصول و ماه ها خوشم میاد به شرطی که
زیاد سرد و گرم نباشند
برف هم زیباست اما متاسفانه کم شده
و سرمای شدید هم از نبود برف در زمستان است
متشکرم
یه معلم داشتیم از نیما بدش میومد میگفت شعر نو دیگه چیه چهارتا کلمه کنار هم میزارن بعد میگن شاعریم....و اما انتقاد من در اخر سال که از ایشون نوشتم به خواسته خودش
جمله ی معروفی داریم که میگه دل یه دل راه دارد پس بدانید نیما هم از شما بدش میاید. طوطی هم میتونه کتاب رو بخونه و بیاد اینجا کلمه به کلمه شو بگه بعد اسم خودشو بزاره معلم....
من نقاشی میکشم و قضاوت نقاشیم رو گذاشتم پای دوستان یکی گفت مثل کلاس اول ها میکشی بهش گفتم تو کلاس اول نیستی بزرگترم هستی حالا بکش همین رو...قرار نیست یک ماما داروسازی، پزشکی، پرستاری ، و.....بلد باشه که بهش‌گفت ماما ....یکی شعر نو میگه یکی رباعی یکی قطعه و قرار نیست همع رو یه نفر بگه
----------
مخاطب من تنها من شیعه هستم نیست تمام کسانی هست که انتقاد میکنن انتقاد خیلی خوبهمن به شخصه با جان دل میخرم ولی اگر انتقاد حق باشه و دوستانه نه از سر حسادت کسایی که ادعا میکنن که شعر نو رو یه کلاس اول میگه خودتون یه شعر نو که هم بار معنای هم لفظی داشته باشه بگید ببینم سنتون هفت سال شده یا هنوزم داری حسادت های شیش و پنج سالگیتو نشون میدی
علی اصغر:
درود و سلام خدا بر شما باد
ازتون بی نهایت متشکرم
من هم انتقادپذیرم ، انتقادی که به فکر کمال
سخن نویسنده باشد و نه به فکر انکار و نابودی
نویسنده
معتقدم اصلی ترین عامل موفقیت هر نویسنده موفق به غیر از تلاش و جدیت خود،
داشتن دوستان و منتقدان زبر دست است.

شاد و سلامت مانید
۰۴ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۲۳ رهــــــــا פـــֿــــانـــــوҐ
لایک
علی اصغر:
متشکرم
لطف دارید
بسیااااااااااار عالی
واما
بهمن ماه را عشق است:))
علی اصغر:
متشکرم
بله بهمن ماه واقعا عشق است
من متولد بهمن ماه هستم
من فقط سرمای دی و بهمن رو دوست
ندارم تو شهر ما در این دو ماه سرمای
شدیدی هست
زیبا بود...
تفکرنوشتتون چن روزیه مهمان فکر و ذهنمه:|
علی اصغر:
متشکرم
لطف دارید
بله بسیار خوب است که انسان فکر و ذهنش رو تربیت کنه
آفرین و درود بر شما
۰۴ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۱۱ پدرام. یار
عالی مثل همیشه
ممنون ...
علی اصغر:
متشکرم
لطف دارید
(لبخند)
۰۴ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۰۲ ههـــ ـــــ
سلام برادر من باز آمدم :|

برف اینجام میبارید :)
علی اصغر:
سلام
خوش اومدین و لطف کردین
خوبه ، برف و باران زیباست
متشکرم
(لبخند)
ای وای بر من٬ گفتم آقای ما شیعه ها...
شاید ایشون آقا نباشن وخانم باشن من از جامعه آقایون معذرت میخوام٬ به من چه که بیشتر طلبه ها آقا هستن دی...
ببخشید...
ببخشش نشانه کوچک بودن نیست نشانه خرد است...

علی اصغر:
خانم و آقا بودن مهم نیست
انسان بودن مهم است
چه بسا انسان هایی ...نیستند
و چه بسا ... هایی که انسان نیستند
درود بر شما مرجان بانوی گرامی و بزرگوار
چون انسانی بسیار بزرگ خواست ببخشمتون بخشیدم

مرجان بانوی بزرگ بسیار متشکرم
قرار نیست کسی مطلب میگه شاعر بشه٬ قرار نیست کسی از خدا بگه طلبه بشه...
برا اینا ارزش قایل شدن هنر است٬  عشق بازی با کلمات هنر است٬ جرأت نوشتن حرف دل٬ دل نوشته است...آقای ما  شیعه ی هستیم... به نقل قول شما و استاد گرامیتان باید نیما پدر شعر نو یک ابتدایی بوده باشد...
آقای ما شیعه ی هستیم هنر به سواد کاری ندارد...
آقای ما شیعه ها هرکسی ارزش هنر را درک نمیکند...
آقای ما شیعه ها به حباب نگران لب رود قسم و به معلم در راه مانده قسم٬  به چسمات در انتظار مانده قسم٬ دل شکستن جز هنر ها نیست...


علی اصغر:
درود و سلام خدا بر شما باد
که از هنر و شاعرانی نوسرا همچون نیمایوشیج بزرگ خوب دفاع کردید
آفرین بر شما
آقای ما شیعه ها هرکسی ارزش هنر را درک نمیکند...
متشکرم

قشنگه 
خوش به حالتون برف دارین:((
علی اصغر:
متشکرم
فورا اظهار ناراحتی کردین
باشه عروسیمو می اندازم زمستان و شما رو هم که
دعوت خواهم کرد میایین برف و اسکی
فقط از نامهربانی های من در وبم به عروسم نگوها
(خنده)
زیب
علی اصغر:
متشکرم احسان جان
الهی شاد مانی
۰۳ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۰۵ چشم به راهم ...
برف!!! خوبه :)
علی اصغر:
واقعا خوبه
متشکرم
(لبخند)
۰۳ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۵۷ ...ما شیعه ها ...
کسی شاعر محسوب میشه که علاوه بر شعر نو  اشعاری در زمینه غزل و قصیده  و قطعه و... داشته باشد
وگرنه شعر نو را که بچه دبستانی هم میتواند بگوید
این حرف من نبود، حرف استاد ادبیات است 
علی اصغر:
سلام بر شما
من ادعای شاعری ندارم
و خودم هم یک بچه دبستانی بیش نیستم
هر چند دانشجوی ... هستم
و استاد ادبیات شما بسیار بی سواد بودند
هر سخن نغز را شعر گویند و گوینده اش را شاعر و شاعر بودن افتخار
نیست فقط یک هنر است
این نظر به خاطر خودم نیست به خاطر شعرای بزرگی است که شعر نو
گفته اند و شاهکارهای بزرگی افریده اند که با فرموده شما شاعر نیستند
و مردم آنها را شاعر می شناسد و شما می گویید شاعر نیستند یعنی
شما می گویید مردم نمی دانند
عجبا من این حرفها را بگویم می گویند خوب دانشجو هست و دینش ضعیف
آخه شما چرا؟
اما اینکه
کسی طلبه و عالم دین محسوب می شود که
بتواند به گفته هاش مو به مو عمل کند و الا کپی و پیست کردن
تئوری اسلام توسط همه ممکن است حتی بچه های مهد کودک
هم حدیث می گویند و قرآن می خوانند
این رو من نمی گویم صاحب شرع می گوید
الان این نظر شما کاملا غیر اسلامی بود و هر کس این نظر شما رو ببیند
و بداند که شما طلبه هستید از اسلام زده می شود امیدوارم به دل نگیرید
سراسر نامهربانی بود و پر از حسودی که دین مقدس اسلام ضد نامهربانی
و حسودی است و دین مقدس اسلام دینی سراسر مهربانی، تفکر ، آداب معاشرت
و هر چه خوبی و مهر و محبت  هست می باشد
______________________________
کمی تفکر باید
انسانیت را
مهربانی شاید
کوبیدن شخصیت
ز دست خاله زنکان
هم بر آید
متشکرم
(لبخند)

۰۳ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۵۰ 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
خیلی هم خوووب (:
علی اصغر:
متشکرم
(لبخند)
دست گلتون درد کنه عالی بود...
این همه زمستان آمد و رفت کمی راحت  و کمی سخت‌...
روزگار خوب و بدش میگذره پس افکارمون رو خور پرورش بدیم...
فکر هاتون قشنگ الهی...
علی اصغر:
مرسی متشکرم
بله زمستانها آمدند و رفتند و زمستان امسال هم مثل آنها
موافقم پرورش فکر مهم است
همچنین
الهی آمین یا رب العالمین

درود

با سپاس از مطالب و وبلاگ مفیدتون

خوشحال میشم اگر لطف کنید به منم سر بزنید

در صورت صلاح دید اگر بلاگ منو لینک کنید بسیار ممنون میشم.

پیروز و سربلند باشید

http://zonashop.ir/

علی اصغر:
همینجا می موند و تبلیغ می شود
متشکرم
۰۳ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۳۷ دانشنامه دفاعی
به امید بهار
البته تا اواسط خرداد...
بعد از خرداد دوباره پاییز شود و زمستان
از تابستان متنفرم
تحمل گرما ندارم
نور لعنتی آفتاب هم شدید می‌شود. اعصابم به هم می‌ریزد.
عشق من روزهای سرد و ابری زمستانم
مرگ بر تابستان
علی اصغر:
فصل بهار خوبه
من هم با سمای شدید و گرمای شدید مشکل دارم
متشکرم
عمو عشق است

زمستون خیلی قشنگه شعرتونم قشنگه
ما ک برف ندیدیم فقط تگرگ
علی اصغر:
بله زمستان هم قشنگه
من امسال چندین بار برف رو تجربه کرده ام
مشکرم

برف ، خوش به حالتون:|

قشنگ بود

علی اصغر:
بله برف
جالب این است که بعدش به باران تبدیل شد
متشکرم
۰۳ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۲۰ خانوم فیروزه ای ※※
منتظر عیدم خیلی :)
علی اصغر:
من هم
(لبخند)

ارسال نظر

مطالب دارای حق تاليف و کپی برداری ممنوع است

دوست گرامی هر چه دل تنگت می خواهد بگو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

تمامي حقوق وب برای يک دانشجو محفوظ است

هرگونه کپی برداری از مطالب ممنوع است