یک دانشجو

دست نوشته ها و روز نوشته ها

یک دانشجو

دست نوشته ها و روز نوشته ها

اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین

امروز دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۴۷ ب.ظ می باشد

علی اصغر سلطانپور

دانش آموخته و فارغ التحصیل مدیریت

یک دانشجو

نون والقلم و ما یسطرون
نون سوگند به قلم و آنچه می نویسند
هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی
این از بخشش پروردگار من است
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان است

استامینوفن

دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۲۸ ب.ظ

الا ای مردمــــــان انــــس و جـــــــن



                      خودسرانه نخورید از این استامینوفن



                                           ضررهای بس زیادی دارد ایــــن دارو



                                                                 ربط دارد که بیماری، جوانی یا مسن

                                                                        7 دی ماه 1394

فصل زمستان است و بعضی بیماری ها چون سرماخوردگی که تا به حال دارویی برای
درمان آن ساخته نشده در اوج خود قرار دارند و بعضیا متاسفانه از بعضی داروها خودسرانه
مصرف می کنند که معمولا داروهای OTC هستند ولی باید خدمتتون عرض کنم داروهای
OTC هم دارای عوارض بدی هستند پس لطفا دقت شود.
تازه در داروخانه ها اصلا آقایون دکتر داروهای OTC که هیچ حتی داروهایی چون آنتی بیوتیکها
رو هم می فروشند که در قانون فروش داروها فروش بدون نسخه پزشک ممنوع هستند و عوارض
بس خطرناکی دارند.
و اما خطرناکترین داروها که الان بدون نسخه فروخته می شوند کورتون ها هستند و در میان این دسته
داروها دگزامتازون که در اشکال مختلف دارویی یافت می شود اما تو داروخانه ها وقتی آقایون و خانما
کلمه ی دگزا رو می شنوند می دانند که منظور آمپول آن هست.
آقا یا خانمی وارد داروخانه می شود
آقا یا خانم دکتر لطفا چند عدد دگزا مثل اینکه از بقالی دوغ می گیرد و این آقا یا خانم دکتر خیلی زود این دارو
رو ارائه می کند.


کاربر گرامی اگر تمام یا قسمتی از این مطلب را مغایر با قانون می دانید لطفا از طریق تماس با ما به مدیریت گزارش نمایید

نظرات  (۱۶)

شعر خوبه خوبه
علی اصغر:
متشکرم از شما

بله متاسفانه...
علت های مختلفی هم داره
یکیش ناآگاهی مردم
دوم، جایگزین مناسب در دسترس نبودن
علی اصغر:
ناآگاهی مردم و همچنین نبود سیستم درمانی خوب
و سود جویی پزشکان و داروسازان دلیل این قضیه هستند
پس کلا طبع شاعری داری...


به اندزی که در شعرتون بود عمل میکنیم و خود درمانی ممنوع
علی اصغر:
نه بابا داریم پیش اساتید مشق نوشتن می کنیم

سپاسگذارم از شما
بله خوددرمانی ممنوع (لبخند)
خوب این که خوبه .شما اقدام کنید خدا خودش همه چیز رو درست میکنه :)
علی اصغر:
ان شاء الله
راستش بهار خانم شدیدا به رکود مطالعه ی کتاب دچار شده ام
و چندین ماه هست که یک کتاب رو مطالعه می کنم که این روزا
اگر بخونم تمام خواهد شد در حالی که باید خیلی وقتا پیش تمام
می شد و حالا درست است مطالعات دیگری هم داشتم
۰۷ دی ۹۴ ، ۲۱:۵۰ شـــــــــــیــــــطــــــــــــونه Fatima
خواهش استاد عیدت مبارک 
علی اصغر:
مرسی فاطمه خانم عید تو هم مبارک
۰۷ دی ۹۴ ، ۲۱:۱۹ شـــــــــــیــــــطــــــــــــونه Fatima
عالی بود
علی اصغر:
ازتون متشکرم
چرا بزنم تو ذوقتون.؟اگه علاقه دارید چرا اقدام نمیکنید؟
علی اصغر:
خوب صرفا علاقه کافی نیست بعضی شرایط ها هم لازم است
که اصلی ترین آن داشتن پول برای ادامه تحصیل است و برگشتن به
اول راه هم بسیار عذاب دهنده هست،اما مدیریت پزشکی رو میتوانم
بخونم و یکبار رفتم دانشگاه علوم پزشکی گفتن با مدرک کارشناسی
مدیریتی می توانم در ارشد مدیریت پزشکی و سلامت شرکت کنم
و امکان دارد شرکت کنم
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۴۶ زهرا ساعی
بضیا هم اصن دارو نمیخورن...مثه من!!!!!
علی اصغر:
این بهترین راه است البته تا حدودی و تا زمانی که
طبق نظر پزشک دارو لازم نیست
دقیقا امروز به شدت سردرد بودم کتابخونه ام بودم...دوستام میگفتن چه خوب با این حالش ارومه منم که ازدرد چشامو بسته بودم گفتن مسکن بگیریم گفتم تاالان تحمل کردم دیگه نخوردم ولی درحدیه دردش که بغض کردم!:)
علی اصغر:
حالا باید عامل سردرد رو فهمید
نه اینکه مسکن خورد تا درد رو
احساس نکرد
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۲۱ محمد فائزی فرد
آره والا. هم دبعضی از دکترا مثل فروشنده ها عمل می کنن هم ما مث دکترا.
کلا بریم سر جای خودمون بشینیم.
علی اصغر:
بله در همه زمینه ها همه به جای خود باشد
خیلی خوب می شود
دیگه ملت چیکارکنن؟!
حالا برن دکترچیزی غیر این بهشون میده؟!
اصلا برا سرماخوردگی دارونیازنیست اما هیچ دکتری مریضوبدون دارو میفرسته بیرون؟!
اصلا طرف دلش میاد پول ویزیت بده و ازدکتر بشنوه که دارو نیازنداری ؟!
علی اصغر:
فقط ملت خود سرانه دارو مصرف نکنن مخصوصا داروهای خطرناک
همچون کورتون ها ، آنتی بیوتیک ها و ...
بقیه رو با فرمایشات شما موافقم
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۱۰ پری بانو
تو مملکت ما همه دکترن !!
والا
:/ 
علی اصغر:
بله دیگه همه دکترن که وضعیتمون
تو هر زمینه به این خوبی است
ماشاالله همه یه پا دکتر شدن !!!!!!    :)))))
علی اصغر:
متشکرم بهار خانم
امیدوارم نزنی تو ذوقم(لبخند)
البته من در زمینه داروشناسی تحصیلات علمی دارم
و دارای مدرک معتبر علمی و مهارتی می باشم
که البته تجربه ی کاری هم در این زمینه دارم
استاد جان توصیه می کردند بروم داروسازی ادامه بدم
که بنابه دلایلی نتونستم بروم
(ناراحت)
سلام.بله متاسفانه اکثر مردم قرص رو مثل آبنبات مصرف میکنن
علی اصغر:
سلام
بابا چه آبنبات،الان در مورد آبنبات و شیرینی ها مردم احتیاط می کنند
و این خیلی خوب است اما تو دارو این احتیاط خیلی کم است
:'(
علی اصغر:
باید ناراحت باشیم
۰۷ دی ۹۴ ، ۱۷:۴۸ دانشنامه دفاعی
پناه بر خدا
این استامینافن یا فون یا به قول ننه بزرگ بنده فین خیلی چیز بدی است.
جدیدن هم که هر وقت داروخانه می‌روی یک برگه از این زهر مار آنهم آغشته به تریاق را روی میز میگذارد و می‌گوید (هزاری ندارم. این باقی پولت) من هم همیشه می‌گویم. دستکم کدئین نده به ملت. خیلی این کدئین خوب است!؟
خلاصه هفته‌ای یکبار می‌روم داروخانه برای پدرم شربت تئوکال بگیرم میگویم (آقاجان بدون الکلش را بده) بعد اگر به قول خودش خورد نداشته باشد استا را می‌گذارد روی میز؛ لبخندی کجکی می‌زند و بعد آن را با نسخه‌ی بدون کدئین عوض می‌کند. الان داخل کشو کلی از این قرص مضر و مخرب دارم.
البته خان دائی بنده علاقه زیادی به تدخین و کدئین و ... دارد همیشه این کشو را به هم می‌ریزد و یکی دو برگی کدئین پیدا می‌کند. نیشش باز می‌شود. چرق و چرق با برگه‌های قرص روی پشت شصتش ضرب می‌گیرد و می‌گوید: دائی جان من اینها را برداشتم.
می‌گویم: نوش جان دائی جان!

علی اصغر:
عمو این مصرف خودسرانه دارو داره به فرهنگ تبدیل می شه
و این بنده ی کوچولوی خداوند یکتا که در خیلی رشته ها سررشته دارم(شوخی) نظرم بر این است
که در واقع مصرف خودسرانه دارو داره از دید جامعه شناسی و روان شناسی در جامعه نهادینه
می شه در واقع به ارزش تبدیل می شه و خود را به جای علم جایگزین می کنه و بعضی پزشکها
مثل استاد بنده که بر این جریان واقفند نمی توانند کاری بکنند و آنهایی که می توانند کاری بکنند
چون از این فرهنگ سود اقتصادی می کنند نمی خواهند جلوی این فرایند بد فرهنگی رو بگیرند
خلاصه من نگرانم و اونم خیلی نگرانم چون آنتی بیوتیکها احتمال داره در آینده از کار بیفتند و نتوانند
آن عملکردی که داشتند رو داشته باشند و در صورت ضرورت دست بشریت از این سلاح بس قدرتمند
در زمینه پزشکی خالی بشود

ارسال نظر

مطالب دارای حق تاليف و کپی برداری ممنوع است

دوست گرامی هر چه دل تنگت می خواهد بگو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

تمامي حقوق وب برای يک دانشجو محفوظ است

هرگونه کپی برداری از مطالب ممنوع است